kolmapäev, 11. juuni 2008

Aeg- va suhteline v*****s.


Et kõik ausalt ära rääkida peaks ma üldse rääkima ja kõike ei saakski, aga....Kuna ma siin nüüd pajatan natuke oma kiiksudest. Ahjaa, Einsteinil oli ikka väga õigus selle aja koha pealt. Suhteline junn-igal ühel oma aeg. Ühe aeg ei ole teise ajaga võrreldav(nagu välja võib tulla).

Näiteks mulle meeldib, kui inimesed kasutavad MSN-is olekuid. Need on siiski loodud mingi eesmärgiga. Üsna paljud teevad ka seda, aga teistel on suhteliselt savi. Mõned on 24/7 busy, teised online ja kolmandad away, AGA seda ainult oleku järgi. Kogu elu käib sel ajal edasi. Kuna ma siiski eeldan, et kui olek on away siis on inimene ka eemal ning rääkima ma ei hakka. Ei ole ju mõtet rääkida teise arvutiga, eriti veel siis kui keegi sealt tagasi ei vasta. Vennake on mul näiteks selline, et tema on pidevalt busy. Ka siis, kui läheb teise Eesti otsa minema jätab ennast busy'ks. Selge see, et kõik ei ole inglise keelt nii palju õppinud, et aru saada sõnade away, busy ja online tähendustest. Selle peaks saama andeks anda. Ideeliselt. Aga teised....nojah, nagu ma juba ütlesin - minu kiiksud.

Teine asi, mis mul veel imelikult külge jäänud on, on (haha....kaks "on-i" järjest) eeldamine, et inimesega rääkimine toimub siiski mingil määral reaalajas. Minu jaoks ei ole reaalaeg see, kui ma pean ootama vastust 5 või 15 minutit või isegi tunde. Eriti sitt on see olukordade puhul, kui TEGELIKULT ka tahaks inimestega rääkida aktiivselt, näitkes on mingi tähtis asi ajada. Away on ka päris populaarne olek, mille pihta paljud siiski eeldavad, et ma "sees" olen. Ei, seda ei juhtu. Kui, siis väga-väga harva ja mitte meelega. Eks see oleneb muidugi ka teise poole olekust. Busy puhul (kui see ei ole päris 24/7) võiks ju selle andeks anda, samas....kui on miski kahtlane teema ja vastatakse iga viie minuti järelt (heal juhul) siis...ma võin orksis ka skräppida.

5 kommentaari:

kadriko ütles ...

a) sa oled msnist sõltuvuses
b) kiireks asjaajamiseks on ka telefonid olemas
:D

Egert ütles ...

a) täitsa võimalik
b) Seda küll, aga millest käis praegu jutt? Telefonist? Eip.

[T] ütles ...

MSNi peamine funktsioon ongi suhtluse lihtsustamine, st et teate võib jätta ka siis, kui inimest arvuti juures ei ole. teate saajale jääb sellest märge alles ning ta vastab siis, kui tagasi jõuab. kui teema on piisavalt kiireloomuline ja tähtis, ei ole MSN üldse kõige sobivam suhtlusvahend, ette tuleks võtta kas telefon või silmast silma rääkimine. me elame küll tehnikaajastul ja puha, aga kamoon.

sinu 'away' staatuse kohta oskan ma ainult sama kommentaari öelda: mina näiteks jätan inimestele täiesti vabalt sõnumeid ka siis, kui nad eemal on. point selles ongi, et mingil hetkel saavad nad selle kätte. selles kogu asja võlu ongi.

[T] ütles ...

(keeleliselt oli see muidugi hirmus halb kommentaar, aga ma ei viitsi tagantjärele parandama ka hakata.)

[T] ütles ...

aa, ja veel: kuna sa olekuid väga täpselt järgid, siis tuleb arvesse võtta ka seda, et kui inimene on busy ja sa temaga hirmus olulist vestlust arendada püüad, siis noh - minu meelest ei saa talle mõningast ajakulu pahaks panna. busy tähendabki ju, et kiire on.